21 Nisan 2012 Cumartesi

EŞİM OLMA,KARIM OL




Bakma daha ilkel durduğuna sen, ruhu vardır 
kelimelerin. “Karı-koca” “eş”ten daha çok şey
anlatır. Hatta belki bize unutulmuş bir şeyi söyler. Sahi, biliyor musun? Neden erkeğe “koca”, kadına da “onun karı” demiş eskiler? Eşim değil, karım ol! Kedilerin eşi olur, terliklerin de… İnsanın eşi olmaz. Bir ömür eşlik ediyor diye mi sevgiliye eş denir? Eşlik etmek yeter mi? Fazlasını beklemez mi insan yârinden? Kelimeleri yitirmeseydik anlardık belki, evlenecek erkeğe eskilerin neden ”koca” dediklerini. Çünkü “koca” bilge demektir, yüce demektir. Koca demek, dağ demektir. Ve ne kadar yüce olursa olsun, üstünde kar olmayan dağ eksiktir. Dağların yücesine kar yağar diye kadına da “kocanın karı” demişler. Bakma şimdi evlenenlerin “karı-koca” ilan edildiğine. “Koca ve onun karı” olmalıdır aslında. Yani yüce bir dağ olmalı adam. Kar gibi pak ve masum olmalı kadın. Örtmeli ve bir ömür, süsü olmalı dağın. Çünkü üşür tepesinde kar olmayan dağ, ne kadar yüce olursa olsun, yarım görünür… Eşim olma, karım ol! Bana benzemeye çalışma sakın. Bana benden lazım değil bir tane daha. Ama unutma ki sensiz yarımım. Her zaman söylemem, ama sen anla. Eşim olma, karım ol! Beni tamamla…

alıntı

21 yorum:

  1. Nerden alıntı olduğunu öğrenebilir miyim?Çok güzel anlatmışlar gerçek karı kocalığı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende feysbukta gördüm yazarı kimdir bilmiyorum gerçekten çok hoşuma gitti benimde

      Sil
  2. hiç bilmiyordum... çok ilginç geldi bu yazı bana...ben de hiç kocam dememiştim şimdiye kadar:)

    YanıtlaSil
  3. Yengemde hep
    koca işte adı üstünde kocatır insanı der hadi burdan buyrun:))

    YanıtlaSil
  4. Daha önce eş kelimesinin yerine karı-koca kullanılması gerektiğini duymuştum ama nedenini hatırlamıyordum. Bilmediğim bir şey daha öğrenmiş oldum, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel ve beğendiğim bir yazı.Bloğumda daha önce paylaşmıştım...

    YanıtlaSil
  6. Koca ve onun karı, ne güzel:))

    YanıtlaSil
  7. Ben hep''kocam''diye hitap ederim bazıları kınasa da yıllardır değiştirmedim.daha sıcak geliyordu.yazınızı okuyunca daha da bir sevdim.teşekkürler.birde altında paylaş butonu olsaydı face sayfamda paylaşacaktım:))

    YanıtlaSil
  8. modern zamanlarda eş pek populer oldu ama benim de kocam demek çok hoşuma gidiyor, ama anlamını bilmiyordum :) iyi ki anlattınız :)

    YanıtlaSil
  9. nerelerdesınnnnn nıye blogunu bıkartın bu kaar guzel yazarken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bırakmadımda bir rehavet var üstümde.en kısa zamanda gene geliyorum hız kesmeden teşekkür ederim

      Sil