18 Şubat 2012 Cumartesi

3 yaş sendromu



Oğlum 2009 doğumlu.Çok zor bir çocuk.Hastalıklarla geçen 3 yıl.Şimdi sağlık durumu iyi Allaha bin şükür.3 yaş sendromundayız.Beni ağlatana kadar savaşıyor benimle.Herşeye hayır diyor.Hayır dediğim şeyleri inatla yapmaya çalışıyor.Önceden inatçılık vardı ama yaramazlık yoktu.Sözümü dinlerdi bir şekilde.Markette beni rezil etmezdi.Benle yarışmak için caddede elimi bırakıp koşmaya başlıyor.Canımdan can gidiyor tabi benim o sırada.Depreyona soktu beni en sonunda.İsyan etmeye başladım ne olcak böyle diye.Yarım gün kreşe gidiyor.Gitmese napardım bilmiyorum.İnternetten araştırdım.3 yaş çocuğu olanların hepsi aynı dertten muzdarip.3 yaş sendromu.Pek de inanmak istemiyorum sendromlara ama belirtilerde gösteriyor.Bizim zamanımızda yoktu sendrom falan.Varsada terliği yedikmi bişeyimiz kalmazdı.Yada bir dışarı çıkar oynardık arkadaşlarla stresimizi atar eve gelirdik.Şimdiki sorun bence yalnızlık.Hepimiz evlere tıkılıp kaldık.Çocuklarımızda öyle yalnız.Ev oyuncak dolu ama gözümüz doymuyor.Aslında oyuncak lazım değil oynayacak arkadaş lazım.Baktım olcak gibi değil bu defa çok tehlikeli olmadığı sürece susmaya karar verdim.Aslında pimpirikli bir anne değilim.Ama okadar krize sokuyorki beni okadar tehlikeli hareketler yapıyorki söyleniyorum sürekli.Tek amacının beni ağlatmak olduğunu anladım.Bende umursamamaya çalıştım.Ve çok işe yaradı.
-'Anne bak yerlere tükürüyorum'
-iyi
-Anne bak nereye çıktım(sehpanın üstünde)
-Senin canın yancak banane
Ve buna benzer bir çok şey.Bir haftadır çok daha iyi.Çocuklar ne kadar zalim.Bana yaptığı hareketleride kimseye yapmıyor.En çok ben fedakarlık yapıyorum en çok ben hediye alıyorum sonuç sıfır.Sadece hediye almakla olmuyormuş bir pedegog demişti cezada vermek gerek.En sevdiklerini yasaklamak.Televizyon izleyemezsin gibi.Kısacası:Şimdi anne baba olmak çok zor.Çocuk olmanın zor olduğu zamanda çocuktum. Ebeveyn olmanın zor olduğu dönemde anneyim.Bütün annelere sabırlar dilerim.


14 yorum:

  1. 3 yaş 5 yaş derken bütün yaşlarında ayrı bir sorun var. anne olmak çok zor..

    YanıtlaSil
  2. Evet eskiler salarmis cocuklari kapi onune heryerde toprak atarmis cocuklar butun enerjilerini. Yeterince dengeli beslendi mi derdi de yok, oyle ben de dogururum 5-6 tane. kizim da cok hastalsnirdi ama bu tarz seyleri hafif atlattik ama oglum simdiden mum tutturuyor. uyguladiginiz ve memnun kaldiginiz umursamayan anne olmayi bende ileride deniyecegim

    YanıtlaSil
  3. öyle güzel anlatmışsınızki:) hep yazın lütfen olurmu?

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim elimden geldiğince yazmaya çalışcam

    YanıtlaSil
  5. bu yazınızı okuduktan sonra aklıma bir pedagog geldi. Adem güneş. Bir radyoda "çocuk deyip geçmeyin" diye bir program yapıyor ve bana göre alanında çok başarılı.
    internette de yayınlıyorlar programlarını, isterseniz şuradan dinleyebilirsiniz. Umarım bir faydası olur.

    http://www.kure.tv/egitim/177-cocuk-deyip-gecmeyin/

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim öneriniz için dinlicem mutlaka sevgiler.

      Sil
  6. canım ya hemen hemen aynı yaşta bzimkiler demek ki benimkide aynı daha önce blogumdada bahsetmiştim adem güneş ten onun kitaplarını tavsiye edebilirimm ayrıcada tek olduğunu sanma hepimizin bir canavarı var... bende aynı şeylerle uğraşıyorumm şuann...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan tek kendi derdi sanıyor ama herkesin derdi aynı

      Sil
  7. :)) benimki 2008 Ekim dogumlu.. Ben de yasayabilirdimcok meyilliydi ama pratik yontemlerle atlattim...
    Www.mozeck.org a bakarsan gorursun... Cok yazim var konuyla alakli sadece biraz arastirman lazim

    YanıtlaSil
  8. Benim kuzeniim hanimi acimiyor tokati basiyor.. Sonra ne olacagini gorucez.. Donup cocukta buna acimayacak... Ya da Amerikalilar gibi her hareketlerine bir ceza vericez o zaman cocuk yalanci olacak

    YanıtlaSil
  9. benim kızımda 2009 doğumlu..aynı..çok ani hareketleri var, hiç giyinmek istemiyor, hemen sinirleniyor..bi görsen çıldırıyo..aman yarabbim..napcağımı şaşırıyorum..öyle kızım, böyle kızım..kendi kendime bağırınıyorum, ağlıyorum artık..ama bu dönem geçiciymiş..bakalım sabırla bekliyoruz..başka şansımız yok..prensesim o benimm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah hepimizin yardımcısı olsun.ne kadar zor bu devirde çocuk büyütmek.

      Sil