23 Mayıs 2012 Çarşamba

GELİN DEDİĞİN ÇALIŞIR ARKADAŞ!



Gelin dediğin çalışacak.Öyle yok oğlunun parasını yemek.Kendine bir şey almayacak.Kendinden önce çocuğunu ve kocasını düşünecek.
Kaynanamın fikri bu.İlk tanışmamızdan bu yana 10 yıl geçti.İstenmeyen bir gelinim.Sebebi ise eşim öğretmen ben özel sektörde işçi olduğum için.Ya çalışmazsa ,ya işten çıkarsa.Beni öğrendikleri zaman kayınpeder hakkımda bir araştırma yapmış ve şöyle demiş;çok iş değiştiriyor olmaz.Ben de şirket mi kuruyoruz evleniyor muyuz demiştim.İşten çıkıcam dediğimde kaynanamın hıçkırıklarını unutamam.Öyle ki hamile olduğumu duyduğunda artık çalışmaz diye üzülüp torununa sevinmeyen bir insancık.Eşim bana onların yanında ben yokken bir şey aldığında dahi ona mı alıyorsun diye sorgulayan bir tip.Ben bir şey aldığımda kendime oğlum senin var mı diye soran bir insan.Artık böyle yargılamaktan çok sıkıldım.Çalışıyorsan adamsın çalışmıyorsan değilsin.Evin erkeği gibi hissediyorum kendimi.Kimseye muhtaç değilim.Senden ekmek parası istemiyorum sanane!Tatil dönüşü işim hazır olmasına rağmen çalışmayı düşünmüyorum dedim hafta sonu ziyaretimizde.Kadının morali altüst oldu.Yüzü hep asıktı.Sen oğlunla mutlu muyuz ona bak.8 yıldır evimi kocamı derleyip toplamışım oğlunu mutlu etmişim kapıya borçlu gelmemiş.Her bayram her tatil Eskişehire gelmişim.Daha ne?
Ne zaman anlayacak bu kayınvalideler?Gelinine iyi davranan kaynana oğlunu kazanır.Beni sevse değer verseydi çoktan Eskişehir'e yerleşmiştim.Ben istersem oğlun sana selam verir ben istemezsem acı gerçek şu ki selam dahi vermez.Sevin bizi kaynanalar!

44 yorum:

  1. selam öncelikle yanlış anlama ama ben istersen eşin sana selam verir lafını kabul etmiyorum neden dersen , eşler gelin yada damat farketmez eşlerden dolayı ( haklı yada haksız) ailerine mesafe koymamalı.Tamam eşinin ailesi tavırlı olabilir ama sen onlarla muhatap olmazsın olur biter.

    Çalışmıyorsun diye sana da tavır yapmalarını da anlamıyorum, koca memmnun sa onlara ne ya?Kayınpederinde nasıl bir insan ki senin hakkında araştırma yapmış falan da , geri zihniyet işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam canım

      O selam vermez kısmı iş kötülüğe kalırsa öyle.İsterse eşim mesafe koymasın ben karışmamki ailesiyle olan ilişkisine.Beni korusun yeri geldiğinde yeter.
      İnsan kendini besleme gibi hissediyor.Oysaki kocamın parası bana helal.Ben yemeyeceğimde kim yicek?Yada kimin için çalışıyor?

      Sil
    2. tabii ki yicen hemde ananı sütü kadar da helal.Ne garip bir aileymiş onlar ya.

      Valla evlenince bende çalışmıcam , umarım benimkinin ailesi de tavır falan yapmaz :(

      Sil
  2. kontrol edilemeyen kıskançlık.. oğullarını paylaşamayan anneler.. problem bu alında sen değil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki sorun bende değil onların aile ilişkilerinde aslında

      Sil
  3. Ay kesinlikle katılıyorum ya evladının yuları sende kadının derdine bak.

    Ben senin yerinde olsam çıkarım işten dinlenirim bir sene oda hırsından çatlasın..

    Bir söz vardır.Oğlun iyimi gelininden bil diye bunu da unutmasınlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan çalışacağı varsa da çalışmak istemiyor ki ben böyle dayatmalara hayatta gelemem.

      Sil
    2. 'Evladının yuları' ifadesini okuduğumda tüylerim diken diken oldu, bu nasıl bir üsluptur?! Hayvanlar aleminden mi bahsediliyor ben mi kavrayamadım???

      Sil
    3. öyle bir deyim var herhalde ondan dedi arkadaşım yoksa kötü niyete kalsa neler neler varda...

      Sil
    4. Lucky Luke

      Mecaz anlamda denmiş bir şey hakkında yorumuma karışmanız hiç hoş değil açıkçası....Hayvanlar aleminden bahsedilmiyor tabi ki kaldı ki üslubum hakkında size hesap vermeyi hiç düşünmüyorum...

      Sil
    5. hepimiz aynı dili konuşuyoruz bu konudada hem fikiriz.söyleyiş tarzlarımıza takmayıp olaya bakalım.sevgiler

      Sil
    6. yorumumu yayıladığın için çok teşekkür ederim canım aynen onu yazraken hiç kötü bir niyetim yoktu

      sevgiler bizden...

      Sil
    7. Her iki arkadaşımın da yorumunu yayınladım
      tartışmanın uzamasını istemediğimden yorum gelirse yayınlamayacağım.Çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çok komik yaaa evlilik öncesi araştırmaya bak, çok güldüm :) Bencede sen ona inat biraz dinlen, yada her seferinde ona öyle söyle de biraz uykuları kaçsın:) çalışmıcam , üstüne de hergün alışveriş yapıp kendime yeni ciciler alıcam, oğlunun parasını har vurup harman savurucam :) sanki kim kimin parasını harcıyor yaaa.Aynı evde yaşıyorsun, borçsa ikinizin borcu, sen kocanla mutluysan kime ne? Eşin tek çocuk mu? Belki ondan böyle davranıyorlardır dicem ama yok bu tipler hep böyle değişmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen çok komik canım.10 yıl oldu onunla tanışalı halen çekiyorum işte.Eşimin bir ablası var tek erkek çocuk maalesef.

      Sil
  5. Kuzum seninki de hakikaten kırıkmış, ama olay erkekte biter, sen çeneni tutacaksın o konuşacak, size ne diyecek, sesini kes diyecek, yüzünü asma diyecek, benim erkek kardeşim denge için yaratılmış insanüstü bir varlık. Ne annesine ne karısına tek çift laf ettirmez, ikisini karşı karşıya getirmez. Ha kocan bunu yapıyor da kadın hala laf çakmaya devam ediyorsa sen de çakacaksın, altta kalma haddini bilsin. Maalesef insanlar o kadar hadsiz o kadar sınırsız ki artık bunu yapmak sana düşüyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşim savunuyor hatta savunmuş beni hafta sonu.Ama biraz daha sertçe savunması lazım.Hani derlerya masaya vurması lazım.Öyle olmadığı için sorun olmaya devam ediyor.Ben zaten altta kalmam gerektiği gibi konuşurum ama arkamdan konuşurlar.Öyle yüzüme söyleyecek babayiğit nerde?

      Sil
  6. Eşinin ailesi tam anlamıyla saçmalamış,bu ne yaaa?
    O kadar istiyorlarsa oğullarını hiç evlendirmeyip ömür boyu onunla yaşasalarmışya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen keşke yaşasalarmış bende rahat ederdim onlarda

      Sil
  7. inanın okudukça hayrete düştüm,bu model insanı da ilk defa duydum.ne acayip bir yaklaşım,bu neyin hırsı?
    inadına çalışmazdım ben olsam belki de,insanın hayatına bu kadar müdehale olur mu,resmen baskı ve şiddet bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha neler var neler yazsam roman olur.Hayatta görüşmeyeceğim insan tipleriyle eşinin hatırına görüşüyorsun işte.

      Sil
    2. Allah sabır versin,hiç normal bir durum değil yaklaşımı

      Sil
  8. Çok merak ettim kayınvalideni? Çalışıyormu? Yada senin yaşındayken çalışmışmı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emekli canım kendisi.Temizlik yapmış,çay dağıtmış.Kayınpederin parası yetmemiş bu hafta sonlarıda çalışmış.İşten çıkmayı kabullenemiyor zaten şimdiki gençler en ufak zorlukta çıkıyormuş.Sanki tapumu veriyorum.Eşim gibi kocası olsa hep çalışırmış zaten:))

      Sil
    2. Tamam emekliliğin tadını çıkarsın.. Kimseye müdahale etmesin. Ben anlamıyorum neden bu baskı?
      Bırak mutlularsa sen seyreyle.. Dimi?

      Sil
    3. aynen canım mutluysak kime ne?

      Sil
  9. Çalışsan da yaranamazsın zaten boşver. Kayınvalide ile gelin arasında kalem kırılmış. Ben de de 16 yaşında oğlan var bakalım ne olacak.:))
    Ama bence kendin için çocuğun için çalışmalısın.Çalışmak güzel bir şey
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışırkende yaranamıyordum zaten.sorun çalışmak değilki böyle yargılanmak

      Sil
  10. cevap vermeyim dedim ama dayanamadım...
    bir çoğumuz evliyiz ve bir evin geliniyiz. Bekarlarda kısmetse evlenecek gelin olacaklar. Allah ömür verirse kızımızdan ya da oğlumuzdan kaynanalığı biz de tadacağız. İki ayrı kültür mutlaka çatışmalar olacak. Kayınvalide "kızım çalışma, evde otur, çocuğuna bak" dese o da batar. İnsanın doğası böyle... Şu bir gerçek, tek kişinin çalışması ile iki kişinin çalışması arasında mutlaka bir hayat standardı farkı var.
    Kayınvaliden temizlik yapmış, çay dağıtmış "sevgili kocanı" öğretmen yapmış. Biraz da bu pencereden bakarsan, hepiniz daha mutlu olursunuz.
    Kaynanan patavatsız olabilir, ne dediğini bilmiyor olabilir, böyle bir insanla geçim yapmak zor da olabilir ama şu bir gerçek vefakar ve çalışkan bir kadınmış ki o dediğin işlerden emekli olmayı başarmış.
    Ellerinden öpüyorum kayınvalidenin...
    gelinler olarak birbirimizi gaza getirmeyelim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız çalışmış didinmiş eşimi öğretmen yapmış.Takdir edilecek bir anne tabiki.Ama ben anneliğine laf etmiyorum.Yada takdir teşekkür etmesi gereken kişi evladı.Ben bana olan davranışlarına bakarım.oğlumun parasını yiyor diye düşünmek başka bir şey,ikiniz çalışın daha rahat yaşayın demek başka bir şey.Ben de kayınvalide olacağım.Nasıl olunur bilmem ama nasıl olunmayacağını iyi öğrendim.Teşekkür ederim değerli yorumunuz için.sevgiler

      Sil
    2. Sen de haklısın arkadaşım, herkes yaşadığını bilir... bazı şeyleri fazla takmamak gerek. Bazı insanları 50 gr. değiştiremezsin. Farklı bir çerçeveden bak istedim, haddim olmayarak. Zor da olsa iyi yönlerini görmeye çalış (oğlumun parası falan, bunlar çok çirkin şeyler...)Emin ol ne kaynanaların gelinlerle sorunu biter, ne de gelinlerin kaynana derdi.
      Mutlu olmaya bak, onlarla bile...
      Kimsenin kaynanası melek değil (benim ki de dahil), biz de melek olmayacağız (emin ol, iyi yerde staj yapmış kaynanalar olacağız ;)). Ama geçim yapmanın akıllı/mantıklı yollarını bulacağız... Eşini çok sevebilirsin, bazen onun için bile çekemeyeceğin bir dert olabilir (bazen bana öyle oluyor çünkü...) Oğlun için yap, ne kadar hissettirmiyoruz desek de çocuklarımız huzursuzluğu hemen hissediyor. Onun huzurlu bir aile ortamı olsun, diye. Dediğin gibi, o sana yaptığını sanıyor, kendine yaptığının farkında bile değil... Cehaletin çaresi yok. İyi yönlerini gör; iyi bir anne, iyi bir babanne, çalışkan insan, belli mi olur belki bir gün iyi de bir kaynana olur ;) Birbirinizi zamanında çok yıprattıysanız, şimdi birbirinize iyi-kötü ne deseniz, batar. Bu tek taraflı değildir mutlaka...
      Benim nacizane düşüncem, kimse annesinden kimse için vazgeçmez/vazgeçmemeli... selam vermez falan hikaye...Eşin, bu kadar emeği olan anneye selam vermezse, onunla olan evliliğini gözden geçir, derim.
      Sevgiyle kal...

      Sil
    3. çok teşekkür ederim yorumunuz için.Tabiki farklı çerçevelerden de bakacağız.Bizim göremediğimiz tarafları belki başkası söyler,görür.Olayın içinde olunca dışardan bakamıyor insan.Mutluyum allaha şükür bu insanlara rağmen.Eşim de vazgeçmesin ailesinden kimse için istediğimiz bunlar değil tabiki.Değerli yorumunuz için tekrar teşekkürler sevgiler

      Sil
  11. süper yazmışsın ahahha ..çok güldüm karikatüre de ...sevgiler

    YanıtlaSil
  12. sana sonuna kadar katılıyorum canım :)

    YanıtlaSil
  13. Kayinvalidesi ile sorunu olmayanlara hersey cok kolay geliyor tabi... Yasayan bilir sadece. Ne ocaklar yikildi kayinvalide kiskancligindan. Calismiyorsun diye tavir almalari cok komik. Calismak istesen ozamnda yok calisma diye tuttururlar. Hayatlarimiza mudahale hakkini nerden buluyolar onu anlamiyorum bir turlu. Allah kocanla mutlulugunu daim etsin ins. Aldirma sakin uzuntuden baska bir ise yaramiyor malesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çeken bilir tabiki.Allah eşlerimizle aramıza girmelerine fırsat vermesin.teşekkürler sevgiler

      Sil
  14. Hayat işte:9 benim kayınvalidem de benim çalışmamam için elinden geleni yaptı. Halende yapar ya:) Bende tam tersini yani senin anlattığın gibi, çalışan gelin olmamı desteklemesini istemişimdir. Tabii senin ki dozunu biraz kaçırmış:)Ben sana birkaç örnek vereyim, belki empati yaparsın rahatlarsın, belki koşup boynuna bile sarılırsın:D Mesela benim oğlum sütlaç delisidir,kayınvalidem bunu çalışmama yorar, ah yavrum annen çalışmasa hep sütlaç yapar sana der :) geçenlerde ödevini yaparken oyunla mix yapan oğlum kalemini fırlatınca, tabii anne çalışıyo çocuklarla ilgilendiği yokki terbiye veremiyor çocuklara demiş:D Yani bizim evde çocuklar ve ev düzeniyle normal akıştaki herşey, benim çalışan ve bundan dolayı sorumluluklarını yerine getirmeyen bir anne olarak tanımlnıp ajanslarda geçilir.:) Herkeste ayrı, dertler özünde aynı maalesef. Kendi yaşam stillerini dayatmayla soylarındada sürdürmek istiyen bir anlayışları var. Benim ki ev hanımı, en ideal anne ve eş olarak görür kendini ( her kadın öyle görür ya:D) O yüzden benimde kendini rol model almamı ister . Bunu anlayışla karşılayorum ve ona kızmıyorum hemde hiç. sadece kendini yıprattığı için onun adına üzülüyorum. Gülüp geçiyorum. Merak ettiği kayınvaliden hayatı çalışmakla geçen emekçi bir kadın mı? Emekliye de ayrılmış olsa gerek ki, Kadının ayakları üstünde durabilmesini böylesine (yanlış yollardan da olsa) savunuyor.? Bu olumlu bişey.Bence onun senin adına verdiği bu mücadele sana + katar.Ne güzel senin yerine iş bile bakar onlar:) Ben işimle ilgili olumsuzluklardan asla bahsetmem, çünkü hemen "çık işte amaan otur keyfine bak" der:D. Olgun davranmak bize düşüyor , bu yaştan sonra kimsenin huyunu değiştiremeyiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seninnkide tam tersi:))Herkes kendi gibi gelin mi istiyor nedir?Onun savunduğu ayaklarımın üzerinde durmam değil tabiki oğluna yük olmamam.buda ağrıma gidiyor.Tabikide çalışcam o istesede istemesede.Ama böyle söylenince 10 yıldır canım yanıyo.teşekkürler güzel yorumun için.sevgiler.

      Sil
  15. Allah yardımcınız olsun. Böyle ikilemde kalmak gerçekten çok zor... Daha nice nice yıllar tüm zorluklara inat eşinizle çok mutlu olursunuz inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin.teşekkürler cümlemiz mutlu oluruz inşallah.

      Sil
  16. Bşrde böyle düşün ya kayınvalidenle aran süper olsaydı ama eşinle anlaşamasaydın! hiç bir şey dört dörtlük olmaz işte,kafaya takmamaya bak,
    hıhı, evet, haklısın, peki peki de sen bildiğini yap)):))

    YanıtlaSil
  17. slm,oncelikle yazin cok guzel sonu hele harika..yapilan yorumlarda tadi tuzu sahane:)) cok guldum cok yasayin emi..bende bir annenin bir tanecik oglunu almis,calmis,dahada ona vermeyen bir cadi gelin olarak(tabiki cok kiymetli kayinvalidemin bana yakistirmasi) yazdiklarinda biryere kadar haklisin,gerci hos hepsinde hakli olsanda olan sana oluyor..ima etmesi,bakisi bile yetiyor huzurunuzu kacirmaya emmavelakin diycegim efem bianda hakliyken hakisiz duruma dusenbilir ama ben onu demek istemedimlerle sinir harbiyle ucuncu dunya savasini kendi icinde yasayabilirsin,kimse kimsenin penceresinden bakmayacak bakmayada mecbur degil ayrica senin yapacagin tek sey duymayacaksin,gormeyeceksin yoksa inan bana yillarin goturdukleri karsisinda en fazla hasari sen goreceksin,ne esin nede kayinvaliden ..he sunuda demissin ya ben istersem sana slm veririr diye hicde oyle olmuyor inan bana sana baska annesine baska oluyorlar bu erkek cocuklari,inatlasma sadece kendin icin calis ..inatlasmayla en fazla kendine zarar verirsin, ne yapiyormusuz biz gelinler gormuyoruz,duymuyoruz kendi bildigimizi sadece kendimiz icin yapiyormusuz :))sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Allah sabır versin ya sana.umarım yoluna girer her şey insanlar yaşlandıkça çocuklaşırmış.bi yerden sonra yapcak bi şey yok.sabır sabır...

    YanıtlaSil