7 Mart 2012 Çarşamba

anneler ve kızları







Annem açık görüşlü,bütün komşu kızlarının annesinden gizlediği sırlarını dinleyen anlayan bir kadın.İlkokuldan terk.Ama benden çok kitap okumuştur.Güncel olayları benden daha çok bilen hergün gazete okuyan,her konuda fikri olan üç kız çocuğunun annesi.Bundan 20-25 sene önce kızlarına pantolon giydiren ,kızlar pantolon giyer mi söylemlerine takılmayan,kızlarının erkek arkadaşlarını (sinir olsada bir daha anlatmazlar diye düşünüp) dinleyen anne.Eşiyle boşanmayı düşünsede kızlarım evinden telli duvaklı çıksın diye erkeksiz, desteksiz evini çekip çeviren anne.Böyle annenin kendisiyle konuşamayan kızı.Konuşamıyorum onu üzmekten ölesiye korkuyorum.Dün birlikte sinemaya gittik.Hani bazen akacak kan damarda durmaz misali birikmişse içinizde bazı şeyler sözler öyle bir çıkarki ağzınızdan şaşar kalırsınız.Benimde öyle çıktı sözler dudaklarımdan.İçim rahatladı bir o kadar da sıkıldı.İçimde annemi üzmüş olmanın tarifsiz sıkıntısı.Bugün geldi ama fazla konuşamadık.Çok çok üzülmüş.Dün  az daha araba çarpıyormuş ona.Dondum bişi diyemedim ama gidince gözyaşlarımı tutamadım.Hala tam olarak konuşamadım.(Konuşacaklarım annemin doğumda beni  yalnız bırakması hakkında).Konuşamadan anneme bişey olsaydı ben nasıl yaşıcaktım.Allah böyle acıyı kimseye vermesin.Vakit varken konuşun sevdiğinizi söyleyin yarın çok geç olabilir.


banada bu yazıyı yazan magnet almış:((( 
Anneler çocuklarının bazen ellerinden ama daima kalplerinden tutarlar.

6 yorum:

  1. bence canım hiç durma yakınıda ise git elini öp ama yok uzuakta ise en azında telle konuş sonrasında onu kaybedince çok pişman olursun şunu unutma ananın yerini hiç birşey tutmaz
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakınımda allahtan kucaklaştık biraz geçti herhalde üzüntüsü

      Sil
  2. Sorunu tam olarak cozemedim ama kizlari annelerini en cok anne olduklari zaman isterler yanlarinda. ama bence bu bahsettiginiz annenin mutlaka bir nedeni olmali en ihtiyaciniz olan gunde yaninizda olmayisinin. ve eminim hep aklinizdadir ama ben bir daha hatirlatayim. hani bu dunya ölümlü ya ve giden geri gelmiyor ya iste ozaman son pismanlik fayda etmiyor. ufaciktim babamin sakallari batiyor diye kucagina gitmek istemiyordum, sonra o öldü ve ardinda kucucukk babasina sakallari var diye sarilamamis pisman bir kiz birakti. (umarim sacmalamamisimdir)

    YanıtlaSil
  3. bence vakit geçirmeden sen git konuş annenle, bu vicdan azabından kurtul. görünmez bir kaza atlatmış hem onunla ilgili tekrar geçmiş olsun dersin. anneler ve kızları birbirine kırılır ama darılmazlar. seni dinleyip anlayacaktır mutlaka. anneler bir tanedir, üzmeyelim, üzülmeyelim.
    bu arada aldığı magnet çok anlamlı. çok nazik bir davranış. öpüyorum annenin ellerinden.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Kızların en iyi arkadaşı annesidir. Annenin de en iyi arkadaşı kızıdır. bazı zamanlarda yanlış olabilir ama anne kızını, kızı annesini uyararak halledilmelidir. magnette her şeyi anlatmış. sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. hepimiz yavrularımızı büyütürken hata yapmıyormuyuz.onlarda hatalar yapabilir canım sen ne olursa olsun annene kırılma çünkü sen nasıl evladına yanarsan unutmaki oda sana yanar.sevgiler

    YanıtlaSil