15 Eylül 2012 Cumartesi

LA / SONSUZLUK HECESİ




Bir gün Sabâ Melikesi Belkıs’tan, Âdem’le Havva’nın hikâyesini anlamanın bütün bir insanlığın da hikâyesini anlamak manasına geldiğini öğrendim. İnsanın bütün halleri Âdem’de gizliydi ve bütün macera onun hikâyesinde özetlenmişti.

Bu cümleyi yıllarca içimde gezdirdim de bir türlü kalemi elime alamadım, anlatmaya kalkışamadım


Ne zaman ki, kalmaiçin değil uğrayıp geçmek için kadem bastığımız, kök attığımız değil kısa bir gölge saldığımız şu dünyada bir cennet sürgünüyle yazgılandığımı anladım ve Kelimeler Kitabı-çift isimler sahifesinde, Âdem’le Havva’nın yanına bir de Habil’le Kabil’i ekledim. O zaman anladım anlatma zamanının geldiğini.


Hikâyenin ismi düştü dilime bir gece: LÂ.


İLLÂ, dedim.


Bir ömür boyu aradığım hece harfinin LÂ olduğunu bildim.



Her zaman anlatılan Ademle Havva hikayesinden farklı.Daha duygusal daha şiirsel.Akıcı bir dil ve betimlemeler daha farklı yapıyor diğerlerinden.




üç şey seçtiler cennetten çıkarmak için:

Bir: Kelimeler

İki: Aşk

Üç: Annelik duygusu


Kelimeleri Adem yanına aldı, annelik duygusunu taşımak Havva'ya kaldı.

Ama aşk çok ağırdı.

İkisinin de, aşkı tek başına taşıması mümkün olmayınca, ikisinin zembili de aşkı bir başına kaldıramayınca, bölüştüler yükü. Yarısını Adem sırtlandı, aşkın yarısı Havva'ya kaldı.


Öyle sert düştüle ki dünyaya, bu fenaya, Adem2in dizlerinin bağı çözüldü, ciğerleri yandı. Nutku tutuldu. Üçüncü defa, bildiği kelimelerin hepsini önce unuttu. Sonra bir kısmını hatırladıysa da o bir kısmını kıyamete değin unuttu.


Aşk? Daha yollarda sakin durmamıştı bir türlü. Kabına sığmamıştı. Bir yarısı yollarda kayboldu. Getirebildikleri ancak öbür yarısıydı.


O gün bu gün yeryüzü kelimeleri yetersiz, aşk bu dünyada kusurlu.

Annelik duygusu?

Havva'nın cennet duygusu.

Gönül evinde, kadın bedeninde, tastamam duruyordu."


3 yorum:

  1. edebi dili biraz ağır bir kitaptı, okudukça insanı düşünmeye sevk ediyor, favori kitaplarım arasındadır.

    YanıtlaSil
  2. çok merak ettiğim bir kitap.. yapılan tanıtımlaR da son deee teşvik edici doğrusu.. paylaşıma teşekküler..

    YanıtlaSil